Instalacja, obsługa i serwis Electrolux 5830 to trzy kroki, które należy wykonać, aby w pełni wykorzystać wszystkie możliwości tego produktu. Instalacja urządzenia jest prosta i łatwa dzięki przydatnym instrukcjom, dostępnym w komplecie. Po instalacji produktu należy wykonać wszystkie kroki, wymienione w instrukcji obsługi. Następnie należy skonfigurować ustawienia produktu, aby móc korzystać z wszystkich jego funkcji. Ostatnim krokiem jest regularny serwis produktu, który pozwoli uniknąć niepożądanych problemów i utrzymać wydajność produktu na wysokim poziomie.
Ostatnia aktualizacja: Instrukcja instalacji, obsługi i serwisu Electrolux 5830
Administratorem danych osobowych jest P. H. U. Tami Wojciech Sterna z siedzibą przy ul. Piotrowskiej 12, 61-353 Poznań, NIP: 7821006266. Dane będą przetwarzane w celu dostarczania Tobie naszego newslettera. Podanie danych jest dobrowolne, lecz konieczne do otrzymywania newslettera. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawienia czy cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w każdym czasie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych w naszej
Polityce PrywatnościRevit, jak AutoCAD – czyli jak stworzyć legendę opisową detalu nie powiązaną z modelem BIM?
Jak zapewne już Państwu wiadomo Autodesk Revit posiada szereg komponentów opisowych, które jak za kliknięciem magicznej różdżki opisują na raz całe widoki metkami okien, drzwi, oznaczają ściany, schody i inne kategorie modelu. O niektórych takich rodzinach pisano już na łamach Biuletynu Revit. Wiadomo też, że zestawienia poszczególnych kategorii Rodzin generują najczęściej osobne tabele zestawcze. Tutaj wyjątkiem są zestawienia wielu kategorii na raz – tzw. „Multi-Category Schedule”. Co jednak, gdy nie mamy czasu na wyławianie z gąszczu parametrów tych właściwych, a naszym jedynym celem jest prosta legenda opisowa, taka jaką najczęściej widzimy na rysunkach detali?
Tworzenie ogólnego Symbolu Opisowego
Rozwiązaniem jest Rodzina z kategorii Generic Annotation, czyli opis ogólny. Będzie ona zawierać kilka parametrów stworzonych przez użytkownika, które zostaną potem ujęte w tabelę zestawiającą Rodziny z wyżej wspomnianej kategorii opisów ogólnych. Kolejne kroki przedstawią sposób tworzenia takiego symbolu opisu oraz przygotowanie i uzupełnienie tabelki zestawczej.
Rozpoczynamy otwierając nową Rodzinę opisową o nazwie Metric Generic Annotation.
Rys. 1 Wybór odpowiedniej kategorii Rodziny opisowej
Następnie w tworzymy przynajmniej dwie etykiety (Label) zawierające, na przykład, parametry o nazwie Numer i Opis. Ilustrują to kolejne widoki:
Rys. 2 Wybór narzędzia Etykieta (Label)
Rys. 3 Ustawienia parametrów – pamiętajmy, aby Typ Parametru ustawić na Tekst oraz Parametr Elementu (Instance)
Rys. 4 Nie zapomnijmy dodać po jednym parametrze do etykiety, a przed zapisaniem Radzimy usunąć czerwoną notatkę w pierwszej ćwiartce widoku!
Każda etykieta ma również swoje ustawienia Typu, a więc po zmianie czcionki oraz jej właściwości oraz dodaniu elementów graficznych, tworzona przez nas Rodzina opisowa może zmienić swój wygląd i wyglądać jak poniżej:
Rys. 5 Etykiety oraz elementy graficzne (tutaj wypełniony pomarańczowym kreskowaniem obszar)
Ostatnią czynnością przed zapisem będzie ustawienie Etykiety Opis jako niewidocznej. pl/static/data/2015/08/biul_rev_9_10_2014_7. 6 Ustawienie właściwości etykiety na niewidoczne. " width="341" height="244" srcset="https://www. jpg 341w, https://www. pl/static/data/2015/08/biul_rev_9_10_2014_7-300x215. jpg 300w" sizes="(max-width: 341px) 100vw, 341px"/>
Rys. 6 Ustawienie właściwości etykiety na niewidoczne.
Tak utworzoną Rodzinę wczytujemy do Projektu i używając polecenia Symbol. Pamiętajmy o ponumerowaniu etykiet oraz dodaniu odnośników ze strzałką. pl/static/data/2015/08/biul_rev_9_10_2014_8. 7 Symbole mogą mieć więcej niż jeden odnośnik. " width="500" height="207" srcset="https://www. pl/static/data/2015/08/biul_rev_9_10_2014_8-300x124. 7 Symbole mogą mieć więcej niż jeden odnośnik.
Tworzenie Legendy Opisowej
Kolejnym krokiem po utworzeniu i zastosowaniu w widoku Rodzin Opisu Ogólnego (Generic Annotation) jest stworzenie spisu tych elementów i ich wartości. Po opisaniu widoku w Revit (jak na poprzednich zrzutach ekranu), wybieramy Zakładkę Widok>Zestawienia>Blok Opisów (ang. : View>Schedules>Note Block), wybieramy użytą w projekcie Rodzinę opisu i nadajemy nazwę zestawieniu:
Zestawienie typu Blok Opisów (Note Block) wygląda podobnie do zestawień typowych.
Różni się ilością parametrów – oprócz dwóch standardowych: „Ilość” i „Typ”, na liście będą dostępne również te parametry, które utworzyliśmy podczas definiowania etykiety jeszcze w Rodzinie Opisu Ogólnego. W tym wypadku będą to: „Numer” i „Opis”. Samo okno dialogowe posiada takie właściwości, jak: Filtrowanie, Sortowanie, Formatowanie i Wygląd. Warto ustawić sortowanie wg Parametru „Numer” – spowoduje to, że zarówno nowe dodane opisy, jak i te starsze po edycji, nie zmienią pozycji na liście…
Jeżeli chcemy zmienić grafikę zestawienia, to z pomocą ostatniej zakładki zmienimy ustawienia czcionek, obramowań komórek oraz ogólnego wyglądu powstającego zestawienia. pl/static/data/2015/08/biul_rev_9_10_2014_11. 9 Zestawienie tworzymy tak, jak każde inne wybierając odpowiednie parametry z puli dostępnych dla tego opisu i przesuwając je do kolumny pól zestawczych. " width="500" height="140" srcset="https://www. pl/static/data/2015/08/biul_rev_9_10_2014_11-300x84. pl/static/data/2015/08/biul_rev_9_10_2014_11-235x65. jpg 235w" sizes="(max-width: 500px) 100vw, 500px"/>
Rys. 9 Zestawienie tworzymy tak, jak każde inne wybierając odpowiednie parametry z puli dostępnych dla tego opisu i przesuwając je do kolumny pól zestawczych.
Wynikiem naszej pracy będzie automatycznie uzupełniające się zestawienie, które można wstawić na planszy z widokami opisywanych szczegółów:
To już koniec dzisiejszego podwójnego wydania Biuletynu Revit®. Tych, którzy czują niedosyt serdecznie zapraszam na powtórkę warsztatów PROCAD NetCafe, które odbyły się pod koniec października bieżącego roku. Zapisany film odnajdziecie Państwo na YouTube w kanale PROCAD SA pod tym linkiem >>> Rodzina to podstawa<<<, a resztę naszych Czytelników zapraszam na kolejny Biuletyn Revit®. Do następnego spotkania!
I ETAP EDUKACYJNY, KLASY I-III SZKOŁY PODSTAWOWEJ
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
- Marzena Czarnowska-Mazurek, Grażyna Śliwa, Balbina Piechocińska, Janusz Piechociński, JacekRembiś
„Zgrzyciaki. Klasa I”
GRUPA EDUKACYJNA S. A.
rzeczoznawcy: dr Katarzyna Kochan, dr Beata Oelszlaeger-Kosturek, dr Ewa Ogłoza, mgr MariaGudro-Homicka, mgr Lech Kłosowski
Rok dopuszczenia 2015, „Zgrzyciaki. Klasa II”
rzeczoznawcy: dr Katarzyna Kochan, dr Beata Oelszlaeger-Kosturek, dr Ewa Ogłoza, mgr LechKłosowski
Rok dopuszczenia 2015„Zgrzyciaki. Klasa III”
II ETAP EDUKACYJNY, KLASY IV-VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ
HISTORIA I SPOŁECZEŃSTWO
- Małgorzata Pawlak, Wojciech Mrozowicz
„wspóln@historia. Historia i społeczeństwo. Klasa 4. Szkoła podstawowa”
UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
rzeczoznawcy: dr hab. Bogumiła Burda, dr Anna Wilczyńska, dr Katarzyna Kozłowska, MateuszCiborowski (ekspert)
Wojciech Mrozowicz, Robert Kołodziej
„wspóln@historia. Klasa 5. Szkoła podstawowa”
Robert Kołodziej, Joanna Wojdon, Przemysław Wiszewski
„wspóln@historia. Klasa 6. Szkoła podstawowa”
JĘZYK POLSKI
- Grażyna Kulesza, Jacek Kulesza
„Piąta strona świata. Język polski. Podręcznik do klasy 4 szkoły podstawowej”
rzeczoznawcy: dr Wojciech Kaliszewski, mgr Teresa Zawisza-Chlebowska, dr KatarzynaKozłowska, Adam Pietrasiewicz (ekspert)
„Piąta strona świata. Podręcznik do klasy 5 szkoły podstawowej”
rzeczoznawcy: dr Wojciech Kaliszewski, mgr Teresa Zawisza-Chlebowska, dr MagdalenaTrysińska, Adam Pietrasiewicz (ekspert)
„Piąta strona świata. Podręcznik do klasy 6 szkoły podstawowej”
MATEMATYKA
- Jacek Stańdo i zespół autorski Politechniki Łódzkiej
„E-podręcznik do matematyki dla klasy IV szkoły podstawowej. Odkryj, zrozum, zastosuj…”
POLITECHNIKA ŁÓDZKA
rzeczoznawcy: dr hab. Maria Korcz, mgr Agnieszka Pfeiffer, dr hab. Wacław Zawadowski, drIwona Wanda Grygiel, dr Jan Piotr Omieciński
„E-podręcznik do matematyki dla klasy V szkoły podstawowej. Odkryj, zrozum, zastosuj…”
rzeczoznawcy: dr hab. Maria Korcz, dr hab. Wacław Zawadowski, dr Iwona Wanda Grygiel, dr JanPiotr Omieciński
„E-podręcznik do matematyki dla klasy VI szkoły podstawowej. Odkryj, zrozum, zastosuj…”
PRZYRODA
- Brygida Baranowska, Andrzej Boczarowski, Anna Florek, Dariusz Kajewski, Katarzyna Lech,Barbara Szydzik
„Świat pod lupą. Przyroda. Szkoła podstawowa”
UNIWERSYETET PRZYRODNICZY we WROCŁAWIU
rzeczoznawcy: mgr Ewa Gryczman, dr inż. Joanna Bałach-Frankiewicz, mgr Waldemar Reńda, drEwa Nowak, prof. dr hab. Andrzej S. Dyszak, mgr Lech Kłosowski
Brygida Baranowska, Andrzej Boczarowski, Dariusz Kajewski, Katarzyna Lech, BarbaraSzydzik
„Świat pod lupą. Szkoła podstawowa”
Brygida Baranowska, Andrzej Boczarowski
„Świat pod lupą. Szkoła podstawowa”
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
- Jarosław Koludo, Tomasz Krupa, Jacek Lipecki, Lidia Aparta-Koura, Anna Koludo, SławomirSzaruga, Katarzyna Koludo-Durkiewicz, Izabela Dubaniewicz, Maciej Borowiecki, JanuszWierzbicki
„Zajęcia komputerowe. Klasa 4, szkoła podstawowa”
rzeczoznawcy: dr Leszek Rudak, mgr inż. Łukasz Tomczyk, dr Joanna Dobkowska, mgr PrzemysławRogalski (ekspert)
Jarosław Koludo, Tomasz Krupa, Anna Koludo, Jacek Lipecki, Sławomir Szaruga,
„Zajęcia komputerowe. Klasa 5, szkoła podstawowa”
Jarosław Koludo, Anna Koludo, Tomasz Krupa, Katarzyna Koludo-Durkiewicz, Lidia Aparta-Koura,Sławomir Szaruga, Izabela Dubaniewicz, Jacek Lipecki, Maciej Borowiecki, Janusz„Zajęcia komputerowe. Klasa 6, szkoła podstawowa”
rzeczoznawcy: prof. Liliana Teresa Byczkowska-Lipińska, mgr inż. Łukasz Tomczyk, drJoanna Dobkowska, mgr Przemysław Rogalski (ekspert)
III ETAP EDUKACYJNY, KLASY I-III GIMNAZJUM
BIOLOGIA
- Alicja Kasińska, Katarzyna Lech, Monika Zaleska-Szczygieł
„Świat pod lupą. Biologia. Klasa 1. Gimnazjum”
rzeczoznawcy: dr Anna Krystyna Sternicka, dr Alicja Walosik, prof. Andrzej S.Dyszak, mgr Lech Kłosowski
„Świat pod lupą. Klasa 2. Gimnazjum”
Alicja Kasińska, Katarzyna Lech, Barbara Szydzik, Andrzej Boczarowski
„Świat pod lupą. Klasa 3. Gimnazjum”
CHEMIA
- Małgorzata Bartoszewicz, Bożena Karawajczyk, Agnieszka Kamińska-Ostęp
„Świat pod lupą. Chemia. Gimnazjum”
rzeczoznawcy: mgr Maria Aleksandra Bigos, dr hab. Jan Rajmund Paśko, dr Monika Szymańska,mgr Lech Kłosowski
Małgorzata Bartoszewicz, Bożena Karawajczyk
„Świat pod lupą. Gimnazjum”
Małgorzata Bartoszewicz, Halina Szczepaniec, Aneta Wojewoda
„Świat pod lupą. Gimnazjum”
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA
„Świat pod lupą. Edukacja dla bezpieczeństwa. Gimnazjum”
rzeczoznawcy: mgr Jerzy Kiełb, dr Beata Monika Służalska, dr Monika Szymańska, mgr LechKłosowski
Rok dopuszczenia 2015
FIZYKA
- Dariusz Kajewski, Helena Nazarenko-Fogt, Ireneusz Benzar, Ryszard Nych, Andrzej Fogt
„Świat pod lupą. Fizyka. Gimnazjum”
rzeczoznawcy: mgr Waldemar Reńda, dr Ewa Strugała, mgr Zofia Smuga, mgr Lech Kłosowski
Dariusz Kajewski, Andrzej Fogt, Helena Nazarenko-Fogt
„Świat pod lupą. Gimnazjum”
rzeczoznawcy: mgr Waldemar Reńda, dr Ewa Strugała, dr Krzysztof Koc, mgr Lech Kłosowski
Magdalena Grygiel, Helena Nazarenko-Fogt, Ryszard Nych
„Świat pod lupą. Gimnazjum”
GEOGRAFIA
- Andrzej Boczarowski, Beata Sienkiewicz, Bożena Stocka
„Świat pod lupą. Geografia. Gimnazjum”
rzeczoznawcy: dr inż. Joanna Bałach-Frankiewicz, dr hab. Iwona Piotrowska, prof. dr hab.Andrzej S. Dyszak, mgr Lech Kłosowski
Robert Wers, Blandyna Zajdler
„Świat pod lupą. Gimnazjum”
Edward Dudek
„Świat pod lupą. Joanna Bałach-Frankiewicz, dr Andrzej Witt, prof. Andrzej S.HISTORIA
- Andrzej Wypustek
„ważn@historia. Starożytność. Gimnazjum”
Przemysław Wiszewski
„ważn@historia. Średniowiecze. Gimnazjum”
rzeczoznawcy: dr hab. Bogumiła Burda, dr Anna Wilczyńska, mgr Klemens Stróżyński, MateuszLeszek Ziątkowski
„ważn@historia. Nowożytność. Historia. Gimnazjum”
Monika Piotrowska-Marchewa
„ważn@historia. Długi wiek XIX. Gimnazjum”
rzeczoznawcy: dr hab. Bogumiła Burda, dr Anna Wilczyńska, dr Monika Szymańska, MateuszINFORMATYKA
„Informatyka. Gimnazjum”,
POLITECHNIKA ŁÓDZKA
Dariusz Dybek, Dorota Michułka, Marcin Poprawa, Małgorzata Dawidziak-Kładoczna, Anna Żurek,Elżbieta Lubczyńska-Jeziorna, Justyna Bajda, Marek Pustowaruk, Magdalena Dąbrowska, HalinaKubicka
„Kultura odmienia. Podręcznik do klasy 1 gimnazjum”
rzeczoznawcy: dr hab. Jadwiga Bednarek, dr Joanna Dobkowska, dr Katarzyna Kozłowska, AdamPietrasiewicz (ekspert)
Elżbieta Lubczyńska-Jeziorna, Anna Żurek, Dariusz Dybek, Marek Pustowaruk, Marian Bielecki,Dorota Michułka, Marcin Poprawa, Aleksandra Kucharska, Justyna Bajda, MałgorzataDawidziak-Kładoczna
„Kultura odmienia. Podręcznik do klasy 2 gimnazjum”
Dariusz Dybek, Dorota Michułka, Elżbieta Lubczyńska-Jeziorna, Marcin Poprawa, MarianBielecki, Małgorzata Dawidziak-Kładoczna, Justyna Bajda, Marek Pustowaruk, Anna Żurek
„Kultura odmienia. Podręcznik do klasy 3 gimnazjum”
rzeczoznawcy: prof. Dyszak, dr Joanna Dobkowska, dr Katarzyna Kozłowska,Adam Pietrasiewicz (ekspert)
„E-podręcznik do matematyki dla klasy I gimnazjum. Odkryj, zrozum, zastosuj…”
„E-podręcznik do matematyki dla klasy II gimnazjum. Odkryj, zrozum, zastosuj…”
„E-podręcznik do matematyki dla klasy III gimnazjum. Odkryj, zrozum, zastosuj…”
rzeczoznawcy: mgr Agnieszka Pfeiffer, dr hab. Wacław Zawadowski, dr Iwona Wanda Grygiel, drJan Piotr Omieciński
WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
- Anna Wąsiel-Alberska, Leszek Sobkowiak, Robert Alberski
„Podręcznik obywatela. Część 1. Wiedza o społeczeństwie. Gimnazjum”
rzeczoznawcy: mgr Katarzyna Wiszowata-Walczak, mgr Zbigniew Żuchowski, dr KatarzynaKozłowska, Mateusz Ciborowski (ekspert)
Agnieszka Florczak, Marta Makuch
„Podręcznik obywatela. Część 2. Gimnazjum”
IV ETAP EDUKACYJNY, SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE, ZAKRES PODSTAWOWY
BIOLOGIA
„Świat pod lupą. Klasa I. Szkoła ponadgimnazjalna”
rzeczoznawcy: dr Anna Krystyna Sternicka, dr Alicja Walosik, prof. Dyszak,mgr Lech Kłosowski
CHEMIA
„Świat pod lupą. Szkoła ponadgimnazjalna”
rzeczoznawcy: mgr Maria Aleksandra Bigos, dr hab. Jan Rajmund Paśko, dr Monika Szymańska, mgrLech Kłosowski
Michał Banaś, Sławomir Ochrem
„Świat pod lupą. Szkoła ponadgimnazjalna”
FIZYKA
„Świat pod lupą. Szkoła ponadgimnazjalna”
GEOGRAFIA
„Świat pod lupą. Szkoła ponadgimnazjalna”
rzeczoznawcy: dr Andrzej Witt, dr inż. Joanna Bałach-Frankiewicz, prof. Andrzej S.HISTORIA
„ważn@historia. Szkoła ponadgimnazjalna”
Piotr Napieralski, Krzysztof Guzek, Anna Koludo, Katarzyna Koludo-Durkiewicz, Maciej Kacperski,Sławomir Szaruga
„Informatyka. Szkoła ponadgimnazjalna”
Dariusz Dybek, Andrzej Jarosz, Izabela Magdziarczyk, Małgorzata Dawidziak-Kładoczna, MarcinPoprawa
„Kultura i życie. Podręcznik do klasy 1 szkoły ponadgimnazjalnej
rzeczoznawcy: dr hab. Jadwiga Bednarek, dr Magdalena Trysińska, dr Tomasz Karpowicz, AdamDorota Michułka, Izabela Magdziarczyk, Małgorzata Łoboz, Elżbieta Lubczyńska-Jeziorna,Joanna Gniady, Andrzej Jarosz, Małgorzata Dawidziak-Kładoczna
„Kultura i życie. Podręcznik do klasy 2 szkoły ponadgimnazjalnej”
rzeczoznawcy: dr Agata Hącia, mgr Teresa Kosyra-Cieślak, dr Tomasz Karpowicz, AdamMarek Pustowaruk, Andrzej Jarosz, Marian Bielecki, Izabela Magdziarczyk, MałgorzataDawidziak-Kładoczna, Marcin Poprawa
„Kultura i życie. Podręcznik do klasy 3 szkoły ponadgimnazjalnej”
„E-podręcznik do matematyki dla klasy I szkoły ponadgimnazjalnej. Odkryj, zrozum, zastosuj…”
„E-podręcznik do matematyki dla klasy II szkoły ponadgimnazjalnej. Odkryj, zrozum,zastosuj…”
„E-podręcznik do matematyki dla klasy III szkoły ponadgimnazjalnej. Odkryj, zrozum,WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
„Podręcznik obywatela. Szkoła ponadgimnazjalna”
rzeczoznawcy: mgr Katarzyna Wiszowata-Walczak, mgr Zbigniew Żuchowski, dr Katarzyna Kozłowska,Mateusz Ciborowski (ekspert)
Rok dopuszczenia 2015